LÅNGT INLÄGG!

Hejhej!
Omg, Är äntligen framme. Kom fram igår vid 5, men det fanns inget internet. Så idag köpte mamma internet. Ska berätta om hela min resa nu! Det började med att vi fick åka i flyget i 6 timmar, det var lite läskigt denna gången eftersom hela planet skakade hela tiden. Men när vi kom fram så kände man den varma luften. Efter vi hade tagit våra väskor och allt tog vi en taxi upp till hotellet, taxi-chauffören var jätte konstig haha. Aja när vi kom fram till hotellet tog det ett litet tag tills vi fick komma upp till rummen. Jag vilade en stund sen bestämde vi oss för att gå ut och käka och promenera på stan. Vi valde att käka på pizza hut, det var jätte gott. Sen tog vi en liten promenad ut på stan, vi gick in i en massa affärer och så köpte jag ett par ballerina. Senare stack vi till ett café och drack smoothie och milkshake, jag drack smoothie med smaken jordgubb och hallon mums. Sen gick vi tillbaka till hotellet och då var klockan runt 11, vi satt och kollade på Tv och skrattade och hade det jätte kul.
Nästa dag stack vi till ett köpcentrum som är jätte känt och det är " Dubai mall " tror jag det hette. Det var liksom 5/6 våningar och i varje våning var det cirka 1000 affärer en våning med bara resturanger och en med bara märkes kläder typ blueberry, lacost och allt, sen var det en våning med bara barn kläder, och en våning med bio, en våning med smycken/skor, och en våning med hemgrejer och mycket mer... Och så vi fick vi se världens största akvarium med hajar och alla sorters fiskar fotade jätte mycket. Aja sen gick vi in i en mega stor godis affär som också var känd och den hette " candydellicous" tror jag.. Och där inne kunde man hitta allt ifrån karameller till choklad, liksom allt godis man kan gilla! Köpte massor.. Sen gick vi in till masssa affärer, sen fanns det ett litet café som hette "cupcakes projekt" dööör så söta cupcakes det fanns. Käkade en med godisglitter, har fotat jätte många bilder.. Sen käkade vi där också. Och när man gick ut från köpcentrumet fanns det en vattenfontän som dansade till musiken haha ni kanske inte fattar men det är sant haha, sen fanns det också " burj khalifa " som är den största byggnaden i hela världen. Fotade massor.. Bara så ni vet fanns det bara turister haha... Köpcentrumet stängdes tolv så vi stack vid 10. Efter vi hade varit i alla affärer och sånt så hade vi jätte ont i fötterna så därför stack vi tidigt. Nu är jag i hotellet och har precis fått tillgång till internet, har skypat med Elin och nu chattar jag med Jessica. Saknar alla min underbara vänner.. I morgon så ska vi till atlantis där man också kan se alla sortes fiskar så ska fota jätte mycket. Sen ska vi också till stranden och bada, senare så ska vi till stan och shoppa och käka gott ! Detta blev ett långt inlägg hoppas ni pallar läsa. Ska sova snart eftersom vi ska vakna tidigt i morgon. Hinner kanske blogga i morgon om inte taxi cauffören är tidig. Annars bloggar jag såklart! Tog tyvär inte med mig datasaldden så alla bilder kommer när jag kommer hem. Ska ta och käk mini bananer nu hehe. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0